04.06.2018
Tak Jeloubul už to má za sebou…
V nedeľu som nevydržal a nech bola aká, taká predpoveď chcel som zalietavať. V celku dobrá predpoveď bola na Kopec pod cestou pod Peckovou. Naložil som teda ráno fidlátka do auta a šup sa ešte pred cestou najesť. To mi ale cinkol WhatsApp, Vlado písal, že u nich fúka 5 a idú s Jarom na severozápadnú hranu Krochvy. Chcel som aby mi odprisahal, že bude lietavo, predsa len je to 175km. Neodprisahal a tak som to riskol, lebo na Peckovej by som bol asi sám.
U nás pieklo slniečko, ale už od Považskej Bystrice pršalo a pršalo až po Turany, tam to začalo slabnúť a od Hubovej začali presvitať slnečné lúče. Pri Mare už naplno svietilo slnko. Paráda. No ale bolo bezvetrie. Na stromoch sa ani lístok nepohol. Vyšiel som na kopec a tam už obaja Šimovci čakali na vietor. Tak som sa pridal a čakali sme ešte možno 2 hodiny kým začalo fučať v nárazoch do 2m/s. Tak som im to začal hádzať a oni lietali niekedy aj dva prelety. Aspoň som si  zahádzal… Po asi pol hodine už ale prišiel vietor búrlivý do 3m/s podporený bublinkami. To už bola hitparáda a dalo sa odlietať aj 10 preletov. To už prišiel rad na zálet Jeluobula. Hodil mi to Vlado a ono to letelo. Letelo vzhľadom na podmienky veľmi nezáludne skoro až ako Short, iba to bolo obratnejšie. S Pitbullom 1 by som to asi v tom počasí neriskol. Celkom som urobil 3 krátke lety vo veľmi slabých podmienkach a tak na rezultát je ešte hodne priskoro. Bude treba doladiť ťažisko, na zálet som mal bezpečných 99mm a väčšinou lietajú 104 – 110mm. Takže počkám na normálnejšie podmienky a budem ladiť.
Konec hlášení.

Ešte dajake fotky z letového dňa. Mňa nemal za letu kto odfotiť a to som im vravel. Krepáni.

02.06.2018
Po polročnom čakaní sa konečne narodil a Bohuš mi ho vyzdvihol, ale to už som písal.
Objednal som servá (4x Futaba S3174SV a na chvost 2x S3777SV) a Prijímač R7006SB. Magnetický spínač, Lion 16650 a LDS od MPJet som už mal v šuplíku od zimy.
Začal som trupom. Vyrobil som si púzdro na balast do trupu, lebo to už nie je súčasťou modelu Pitbull 2, ale ja to tam chcem a chcem a chcem. Tak to tam mám. Do trupu bolo potrebné vypilovať otvor pre púzdro a servá. To som si dovolil požiadať firmu Baudiš model aby mi otvory pre servá nefrézovali, lebo štandartne to tak robia a to aj skrz druhú stranu trupu. Toto nie… Púzdro na balast som pred zalepením nastavil tak, aby nezavadzalo spojke krídla a aby závažia ľahko vkĺzli dnu. Do trupo som púzdro zalepil zahusteným epoxidom.
 
 

Na dodávané zväzky káblov som naletoval konektory 6PIN Multiplex a po odskúšaní som ich vlepil do trupu. Na trup som nasadil výškovku a urobil tiahla na mieru. Dodávané sú uhlíkové tyčky s prierezom cca 1,5×1,5mm. Po osadení servami som prešiel na krídla.
  

K modelu sú dodávané kompletné náhony aj s pákami do klapiek. Z balíčku som použil iba páky, duralové tiahla a sklotextitové domce pre ložiská. Dodané plastové LDS som nahradil LDS náhonmi od firmy MPJet.
Nafrézoval som si nové rámiky z preglejky 2mm. Keďže som nemal 4mm hrubú tak som lepil po dva. Do klapiek som si vlepil sklotextitové páky. Tie som zbrúsil tak, aby vošli hlbšie do klapky a to tak, aby sa čap 2mm dal nasadiť a vyraziť pod rádiusom na klapke.
 
Do rámikov som vmontoval servá a LDS náhony. LDS od MPJet sú trošku robustnejšie a preto bolo nutné najskôr zameniť duralové tiehla medzi sebou. Dlhšie s osovou vzdialenosťou dier 50mm som použil pre krídelká a kratšie pre vztlakové klapky. Dôvod je ten, že servo krídeliek sa posunie bližšie k nosníku kde je profil krídla hrubší a neodtláča potom krytku šachty. Pred vlepením rámikov s náhonmi som ešte natiahol do krídiel kabeláž.

Pred nalepením konektoru MPX som ho oblepil preglejkou 0,6mm a dobrúsil na hrúbku aby konektor šiel zasunúť do otvoru v krídle „na presno“

Špičku trupu som otlačil do sádry a odlial si olovo do špice. Najskôr 100g a potom ešte 124g tak aby som dosiahol ťažisko. Zatial to mám na 98mm od nábežky.
Hmotnosť po dovážení mi vyšla 2423g.
 

Zálet ešte nebol bo neni vjéter. Keď bude nafotím, napíšem…

Laco

Laco

More Posts - Website

Follow Me:
Google PlusYouTube