Predpoveď počasia na tento víkend na slovensku bola úžasná, neviem či sa vôbec dalo niekde lietať, ale keď musíš, tak musíš… Absťák po zime je veľký. 
Keďže aj Poliaci majú svoj bájny kopec ako u nás Gugel a predpoveď naň bola výborná, nutkanie prekonalo vzdialenosť. Na najlepší vnútrozemský poľský útes (klif) to mám cca 380km a poctivých 5 hodín jazdy tak som si budík nastavil na 4:30. Naložené auto som mal už od večera a tak som už o 5:00 opúšťal rodnú viesku. Sám, keďže všetci sú šťastne ženatý… V Čechách som si počas jazdy dal dve pauzy na kávu a v Poľsku som sa zastavil nakúpiť niečo pod zub na kopec. 10:25 som už stál pod kopcom. Malo tam byť plno, ale nikde ani živáčika. Nastali pochybnosti, či je to správny brdek, ale po obhliadke okolia to muselo byť ono. O jedenástej mal prísť Kamil a spol, nič. O pol dvanástej však vedľa mňa zastavil Kapučíno (Jerzy Mataczyno) a nálada sa z bodu mrazu podstatne zdvihla. Vyviedol ma na kopec. Zaparkovali sme v bezpečnej zóne a vybalili fidlátka.
Prednosť v lete samozrejme dostal pán kopca a ja som sledoval ako mám lietať a pristávať. Vietor  v tej chvíli fúkal 10m/s s nárazmi do 12. Môj prvý let bol zoznamovací a trimovací. Musel som oproti Turbulátoru potlačiť výškovku, potom dovážiť a zrovnať. Lietal som s rešpektom ku klifu, ono sa to na fotkách nezdá, ale ten útes má asi 10m kolmý zráz a celkové prevýšenie od vody môže byť okolo 30m, ale chvíľami mi to ako na prvý krát celkom šlo. Aj prvé pristátie tesne za hranou rotoru bolo v pohode. Lietal som s Wasabi, ale po treťom štarte si jeden z Poliakov všimol, že mám rozlepenú nábežku v tretine krídla (zrejme pozostatok z minulotýždňového „touch and go“) a tak som radšej vytiahol Pittbull 2. S ním som ešte urobil 4 štarty. Na klif som si postupne zvykal a aj keď to bolo ďaleko od letov Poliakov, tak s postupným zlepšovaním sa som bol spokojný. Aj pristávania v rotore mi išli každým ďalším lepšie a lepšie. Ešte 2-3 výlety a s útesom sa skamarátime. Ako vraví Jerzy, klif je dobrý kopec, ale krutý. Pri silných vetroch, včera namerali až 18-20m/s, tam vznikajú turbulencie (…nelietal ešte na Turbulátore :D ) a tak model musí byť riadne naložený. S Wasabi som lietal 4100g a s Pittbullom 4200g.
Začalo sa stmievať a tak bolo nutné baliť. Rozlúčil som sa s posledným poliakom čo tam ešte zostal a vybral som sa späť. O 21:00 som dorazil spokojný domov.
Z klifu si odnášam nové skúsenosti, trošku iný štýl lietania, iné nastavenie modelu…

Veľmi pjekná štace a dúfam, že nabudúce nepôjdem opäť sám.

 

 


 

Laco

Laco

More Posts - Website

Follow Me:
Google PlusYouTube