Na aerovlekoch v Českej Lípe som sa zúčastnil prvý krát.

Tento rok padol termín na veľkonočné sviatky a tak som mohol vyraziť o niečo skôr. Trasu som si určil nie po takzvanej diaľnici D1, ale cez Uherský Brod, Staré Město, Olomouc, Hradec Králové,  Jičín a Mladú Boleslav. Cesta bola na rozdiel od D1 plynulá a 400km vzdialenosť som prešiel pod 5 hodín čistého času. So zastávkami to bolo 6 hodín. Do Lípy som dorazil pred sedemnástou.
Pred akciou som trošku prechladol a tak som nechcel riskovať spánok v aute a zajednal som si ubytovanie v penzióne Na kopečku. Dobrá voľba.
Po ubytovaní som šiel na letisko Ramš. Bolo tesne po daždi a lietalo len zopár sklaných. Chvíľami presakovalo cez mračná slnko a to bola dobrá predzvesť na sobotné lietanie. Teplota bola ale nič moc. cca 8°C. Pred zotmením sme si sadli pod pripravený asi 20 metrový prístrešok a na privítanie boli nasadené Fernet, moja slivovica a dajaký bylinný likér. Pivári využili pripravenú pípu… Uvítací ceremoniál bol vcelku vydarený. 8-) Sedelo sa dobre, ale ja som musel odísť pred dvadsiatou na penzión kvôli parkovaniu. 

Ráno už okolo siedmej vyšlo slnko a oblačnosť bola len veľmi malá a vo vysokej výške. Na letisko som došiel po pol deviatej. To už tam bola hojná účasť a prebiehala registrácia. Akcie sa zúčastnilo 41 pilotov s 52 modelmi. Brífing sa posunul na desiatu a potom už sa začalo lietať. Vlečných bolo ako maku. Piper, Bellanca, Broussard, Robin, Bidule, Bivoj, Blue Bird, Extra, Piper Pawnee… Vetroňov bolo tiež požehnane. Od krásnych historikov až po škaredé kompozity :lol: Väčšina bola nad 4m.Výnimkou bol môj Reiher, krásny Rhönbussard, malý Blaník… Na akcii prebehlo niekoľko úspešných záletov či už vlečných, alebo vetroňov.  Vietor bol dosť silný, nárazový do 10m/s a fúkal celý deň kolmo na dráhu čo robilo nejednému pilotovi problémy. Preto bolo počas dňa vidieť pristátia mimo plochu do poľa zľava z prava, na tri body, na jeden… Neviem ale o žiadnom pristátí čo by si vyžiadalo vážnejšie opravy modelu. Termika ale tento krát sklamala a boli iba občasné bubliny a tak i kompozitové makety sadali po štvrť hodine letu.  Zopár jedincov sa nechalo vyvlekať do stratosféry a tam už vydržali dlhšie. Ja som sa vypínal v 500m a všetky lety boli v rozmedzí 15-20 minút. Počas dňa som dal 5 štartov a tak som bol spokojný. Nič som nepoškodil, ale pri rozoberaní Sperbera som našiel prasklinu na smerovke ešte z minuloročnej jari z Holešova. Pol hodinka v dieľni to „spraví“.  V sobotu som sa nezúčastnil tradičného posedenia, lebo som bol navštíviť kamaráta (bejvalýho) Karla fon Bánhof s ktorým sme kecali do polnoci a za obeť padli 3 butiločky naozaj kvalitných červených vín. Popri tom sme zlikvidovali všetko čo nám pripravila na grile pani domu.

V nedeľu už bolo na ploche menej modelov, ale počasie bolo ešte lepšie ako v sobotu, lebo vietor zoslabil a stočil sa v smere dráhy. Pred obedom som sa rozlúčil a vyrazil domov.

Akcia bola pre mňa prvá tento rok a hneď na úvod milé prekvapenie – účasť, počasie, organizácia, zúčastnený… Vďaka patrí Rodžerovi a ostatným členom klubu, ktorý už vo štvrtok absolvovali zabíjačku aby bolo „o čom hovoriť“ počas celého víkendu, pani Rodžerovej i ostatným manželkám za kilogramy zákuskov ku káve. Zostáva len veriť, aby sa podarilo miestnemu klubu vykomunikovať príjazdovú cestu s miestnym kolchozníkom, aby sa akcia mohla uskutočniť aj na budúci rok.

Fotogaléria:


Video:

Odkazy na galérie:

Jiří Staněk
Rodžer: Piatok, Sobota, Nedeľa
Vlada Svoboda
Vláďa Kronavetr

Laco

Laco

More Posts - Website

Follow Me:
Google PlusYouTube