Vetroň vznikol v roku 1963. Závod Orličan vyrobil v rokoch 1964 až 1969 asi 205ks výkonných vetroňov VT116 Orlík II.
Trup pološkrupinovej konštrukcie je tvorený drevenou kostrou potiahnutou  preglejkou a laminátom. Krídla s profilom NACA 63818 je drevené potiahnuté preglejkou, vnútorný priestor čiastočne vyplnený polystyrénom. Koncové časti krídla sú laminátové. Brzdiace klapky sú duralové.

  • Typ: jednomiestny
  • Dĺžka: 7,55 m
  • Výška: 1,68 m
  • Rozpätie: 16 m
  • Plocha krídla: 12,8 m²
  • Prázdna hmotnost: 245 kg
  • Maximálna vzletová hmotnosť:  345 kg
  • Maximálna rýchlosť: 160 km/h
  • Kĺzavosť: 1:33

MODEL:

  • Mierka: 1:2,66
  • Dĺžka: 280 m
  • Rozpätie: 600 cm
  • Plocha krídla: 192 dm²
  • Letová hmotnost:13,3 kg
  • Plošné zaťaženie: 69,9g/dm2

Začiatok stavby: 02.01.2012
Posledný stav: Stavba takmer ukončená, Orlík už je „napípaný“

Orlík bol úspešne zalietaný 10.10.2015 na Rané (Cz)


 

**************************************************

Stavba: