Vo švrtok (15.6.) ráno som sa po dohovore s Lacom vybral na letisko do Trenčína. Pekné počasie a takmer bezvetrie sľubovali ideálne podmienky pre zálet. A tak aj bolo. Chvíľu sme podebatovali, potom zborka a dôkladná kontrola. Následovalo krátke rolovanie po dráhe a plynulé odlepenie sa. Žiadne veľké trimovanie sa nekonalo. Po 6-7 minútovom lete som sadol, aby som upravil výchylky .. zdali sa mi príliš veľké, keďže Kata je primárne vlečná. Laco jemne doladil motor a išiel som druhé kolo. Všetko hralo a lietanie v kombinácii Katana + ZDZ 180 bol neskutočný pôžitok. V hlave som mal vlekanie, tak som ťažisko posunul viac dopredu. Bolo cítiť, ze Katana lietala ako po koľajniciach. Motor bol potlačený trochu viac ako treba, na plný plyn ťahal trocha dolu. Tretí let opäť pohoda, výchylky akurát na A-čkovú akrobaciu, VOP výchylky som ešte trochu zmenšil. Minimálka tiež veľmi, veľmi slušná. Celkovo maximálna spokojnosť …

.. až do 4. letu, keď som sa prepol z rýchlejšieho lietania na hranie sa. Vozil som sa na minimálke v cca 20m, vietor zosilnel a v zatáčke po vetre sa mi trhli prúdnice. Nič hrozné, zrovnanal som krídla + kontra VOP + trochu plynu. Katana ale na VOP moc nereagovala a vcelku strmo si to šinula k zemi. Hneď plyn a opäť nič … skoro žiaden náznak zrovnania sa a po necelých 2 sekundách bolo vymaľované. Hmm … to sme s Lacom na seba nechápavo pozerali, že ‘vo co go?’. Záver ‘vysokoodbornej’ analýzy je, že sa stretli 3 faktory: veľmi malá výchylka VOP(na klasiku vpohode, na krízovku fakt podmieru) + ťažisko dosť vpredu + trochu viac potlačený motor. Čo sa týka samotnej Katany a ZDZ 180 + osadenia, tak by som nemenil vôbec nič. ZDZ 180 nemá chybu .. odporúčam!



Dosť som sa tešil na túto sezónu a na vlekanie .. hlavne na Retroklání, tak škoda, ale čo nie je teraz, môže byť zase o nejaký čas. Vďaka všetkým, čo mi pomáhali, hlavne Lacovi V., Lacovi Z., Stanovi Ch., Mišovi J. a mojej rodine!

Letu zdar!  ;)