V lete sa mi dostal do rúk od jednoho známeho z Moravy Fokker D.VII v mierke cca 1:3 na rekonštrukciu.
Pred pár týždňami som dal na stôl trup a začal som rozmýšľať čo s tým. Urobil som prvú dieru do trupu a pohľad dovnútra ma zabrzdil.
Rozmýšľal som či to má vôbec zmysel zrekonštruovať. Trvalo niekoľko týždňov až som sa donútil pokračovať v rozoberaní.
Pôvodný staviteľ bol určite antimodelár a určite musel byť nasraný na celý svet a tak sa vyvŕšil na Fokkerovi. Všade kilá lepidla, na balze prilepené konštrukčné uzly, celý trup natrvalo uzavretý a k motoru sa dalo dostať iba cez predný sieťkový kryt motora. Trojmetrové krídla boli riešené ako u originálu v kuse. Tam to asi nevadilo,lebo to prevážali vlakmi, alebo ťahali koňmo. Model treba ale spratný a teda krídla bude treba urobiť delené. Tie začal prerábať Martin Hubený, ale nedokončil stavbu. Spájanie krídiel bolo robené na planžety, čo sa mi nepáči a tak tam pôjde spojovacia trubka. Pôvodné spodné krídlo bolo k trupu priskrutkované zospodu ako sa to robilo v minulom storočí u modelov F3A. Dieru vyplním preglejkou a vlepím tam púzdro na spojovačku. Vzpery k nedelenému hornému krídlu sa iba nasúvali do dier v krídle. Kvôli lepšiemu skladaniu a preprave urobím na Fokkra centroplán a krídlo sa bude spájať duralovou spojovacou trubkou. Pre maketárov upozornenie, toto nemá byť a nebude maketa, ale iba polomaketa podobajúca sa na Dé Sedmu a hlavne cvičný model na učenie sa lietať s veľkými dvojplošníkmi, toľko zadanie od majiteľa. Takže tam bude veľa úprav , ktoré sa maketárom páčiť nemusia.
Na pôvodnom modele boli drátové vzpery aj podvozok obalený balzou v tvare slzy, všetko bolo krivé, pouvolňované tak to muselo preč. Nové vzpery aj podvozok budú z nemaketového jaseňa.
Zatiaľ iba ničím, búram, dolujem:

Prerábka trupu:

VOP, SOP:

Laco

Laco

More Posts - Website

Follow Me:
Google PlusYouTube