Stavba začala 17. Novembra 2013 a zálat prebehol po dlhých piatich  mesiacoch.

Reiher je celobalzovej konštrukcie. Ručne rezané prepážky trupu s topoľovej preglejky 3mm, poťah z balzy 2mm a na vrchu plátno 40g/m2. 
Krídlo je dvojdielne s delenou uhlíkovou spojkou 10x10mm. Rebrá vyrobené rašpľovou interpoláciou sú z balzy 3mm, Poťah je balza 2mm a celé je to potiahnuté plátnom Ceconite Light, 3 krát prelakované napínacím lakom a nakoniec striekané.
Letová hmotnosť sa po zálete vyšplhala na 2226g. Pri ploche 60dm2 je plošné zaťaženie 37,1g/dm2.

Prvý nevydarený pokus o zálet prebehol na svahu pri Rajci. Zlyhala predletová príprava i pilot a tak sa to skončilo dvojdňovou opravou krídla a trupu. Tu som si iba potvrdil moju teóriu, že vetroň je bezpečnejšie zalietavať za vlečnou ako hodiť na svahu.
Druhý zálet prebehol včera v Partizánskom za vlečnou. Tu už všetko prebiehalo ako malo. Dal som tri lety. Prvý bol trimovací a testovací, druhý bol s jemným dolaďovaním a v treťom som si už aj chytil podvečernú termiku.
Reiher lieta slušne v termike, ale je trošku pomalý na preletoch, kde stráca rýchlosť, čo môže byť spôsobené čiastočne použitým profilom HQ2,5-12, čiastočne plátnovým poťahom a podľa mňa aj menšou hmotnosťou. V termike je to ale OK. Už sa teším ako bude lietať na svahu.

Za úspešný zálet treba poďakovať vlekárom Robovi a Brčovi, za rady Macovi a náčelníkovi.

video zo záletu

Laco

Laco

More Posts - Website

Follow Me:
Google PlusYouTube