V nedeľu ráno 20.09.2020 o 07.30 hod. som bol už na kopci Gugel a na moje prekvapenie bol celý Gugel „obsadený“ votrelcami s karavanmi, ktorí tam nocovali. Bol to hrozný pohľad na to čo si už ľudia na Slovensku dovoľujú a parkujú kde sa im zachce. Potom my modelári na to doplatímetým, že sa na príjazde na Gugel postaví tabuľa so zákazom vjazdu a je po vtákoch!!! Dozvedel som sa ,že magistrát Dobšinej ako aj Mestské lesy majú toho dosť a takáto alternatíva je viac ako zrejmá.
Ale teraz k samotnej súťaži. V prvom rade som sa zameral na podmienky,ktoré v tak skorý čas boli presne také ako udávali internetové servery -fúkal mierny sever okolo 1 metra,ktorý okolo 8,30 hod. ustál a postupne sa začala naplňovať predpoveď pre tento svah. Po príchode ostatných pilotov okolo deviatej úž pofukoval mierny južný vietor,ktorý do 10.00 hod. zosilnel na požadované parametre potrebné k lietaniu. Po otvorení súťaže a patričných pokynoch sme o 10.30 hod. spustili pätnásť- kolový maratón, ktorý s výnimkou 20 minútovej prestávky trval až do 18.00 hod. Letové podmienky na Gugli opäť nesklamali a umožnili zúčastneným užiť si krásnu jesennú nedeľu so svojím koníčkom. To, že tomu tak bolo nasvedčuje aj to, že kvôli podmienkam boli iba dve opravy čo pri odlietaní 180 kôl dvanástimi pilotmi hovorí za všetko. Proste, kopec Gugel patrí medzi najlepšie svahy pre svahové lietanie na Slovensku!!! 
Atmosféra lietania boli výborná,neboli žiadne protesty a veselá a priateľská atmosféra trvalá až do samého konca súťaže. Dosiahnute letové časy niektorých pilotov možno prekvapia, ale počas lietania podmienky boli trvalé a v plnej miere zodpovedali pravidlám FAI. Podľa pravidiel FAI trvalé podmienky sú ohraničené minimom 3m/s a maximom 25m/s a fertig!!Pravidlá FAI nepoznajú podmienky, ako ich definuje Laco. Uvádzam Lacov komentár z Bačabuku: Slabe podmienky su, ked sa lietaju casy 50+. Stredne podmienky su ked sa lietaju casy 40+. Silne podmienky mavaju Francuzi, ked lietaju tridsiatkove casy a tisicky byvaju aj pod. Niekto kedysi napisal, ze F3F je rychlostna disciplina“. To čo Laco uvádza v závere som napísal ja,ale to je presné citovanie Pravidiel F3F FAI kde sa uvádza:“5.8.1. Definícia: Táto súťaž je rýchlostný závod pre rádiom riadené vetrone na svahu.Musia byť lietané najmenej štyri kolá. Usporiadateľ má vyhlásiť toľko súťažných kôl,koľko podmienky a čas dovolia“
To bol taký malý exkurz do pravidiel a teraz opäť k súťaži. 
XVI. ročník MRA bol ukončený vyhodnotením odovzdaním diplomov a medaily.  Zvíťazil Róbert Bartók, pred rodinou Mrvovcov, keď Majo bol druhý a Karol tretí. Najrýchlejší čas zaletel v piatom letovom kole Majo Mrva /52,1/ a najpomalší Ladislav Goleňa /196,4/ v siedmom kole. No rozdávali sa aj penalty, 300 bodov Leszek Kacsmarski a po 100 bodoch Laco Virág a Rudo Šandor, zhodou okolnosti z jedného klubu. Dovolil by som si hodnotiť aj techniku lietania. Excelentne zalietal Robo ako aj Mrvovci.Veľmi kladne hodnotím lietanie R. Šandora ale najmä Jara Šima. Samostatnou kapitolou je Vlado Šimo, ktorého ja pokladám za najlepšieho pilota F3F v doterajšej histórii F3F na Slovensku, no ale aj majster sa niekedy utne!!Starý svahový harcovník L. Virág ukázal,že aj v tak pokročilom veku sa dá medzi bázami A a B solídne lietať a dokončiť súťaž. Prvýkrát sa na svahu objavil aj L.Goleňa, ktorý so svojím ľahučkým F3K/???!!!/ sa snažil bojovať s podmienkami,keď dokončil päť letových kôl. Podstatné je to,že to nevzdal a bojoval až do konca. Štarty L. Goleňu boli excelentné!!! Zdenko Matejka lietal výborne ako aj Rasťo Stehlík alias Dráčik. Moje účinkovanie hodnotím známkou 4-!! Mne sa na mojom „privátnom“ kopci nikdy nedarí!!

Výsledky sú tu:

A celkom na záver si vás dovoľujem pozvať na XVII. ročník, ktorý sa bude lietať12.-13.júna 2021, možno aj ako Seriál M-SR 2021.

Mgr. Štefan Andoga,riaditeľ súťaže,Brzotín 21.09.2020

V závere ďakujem všetkým účastníkom-pilotom,bázovým rozhodcom jury/Stehlík,Virág,K.Mrva/, hlavnému rozhodcovi a štartérovi Ing. M. Vápeníkovi a samozrejme Róbovi Bartókovi ako spolu- usporiadateľovi.

Laco

Laco

More Posts - Website

Follow Me:
Google PlusYouTube