Prototyp špeciálneho akrobatického vetroňa vznikol v roku 1948 v podniku Rudý Letov Praha v skupine konštruktéra Vladimíra Štrosa.
Prvý let uskutočnil 25. Júna 1948 pilot Jan Anderle. Celkom bolo vyrobených v rokoch 50-51 75 kusov. Luňák je doposiaľ obľúbený historický vetroň a v Európe ešte lieta zopár posledných kusov.
Trup je celodrevenej pološkrupinovej konštrukcie, klasické krídlo s jedným nosníkom s profilom NACA 23012-15 je potiahnuté celoplošne preglejkou, iba vztlakové klapky, krídelká a kormidlá sú potiahnuté plátnom. Brzdiace klapky systému systému Hirth sú umiestnené v 60% hĺbke krídla.
Výrazným konštrukčným prvkom trupu je vystúpená kvapkovitá kabína, ktorá pilotom umožňuje výborný výhľad. Kabína sa odsúva smerom dozadu a je možné ju otvoriť aj za letu.Technické údaje:
Dĺžka: 6,78 m
Rozpätie: 14,27 m
Plocha krídla: 13,38 m²
Prázdná hmotnost: 205 kg
Maximálna vzletová hmotnosť: 310 kg
Štíhlosť krídla: 15,22
Profil krídla: NACA 23012-15
Maximálna rýchlosť: 300 km/h
Kĺzavosť: 1:24 pri 80 km/h

 

Model:
Mierka 1:2,85
Rozpätie: 500cm
Dĺžka: 238cm
Hmotnosť: ?

02.02.2018

Pôvodne som zamýšľal, že upevnenie krídla urobím maketové, ale pre krátkosť času do jari som urobil viaceré ústupky. Zavesenie klapiek, brzdy, rebrá, spojovačka… to všetko bude zjednodušené, podrobené účelu. Stavbu som začal výrobou uhlíkovej spojky a pásnic nosníka.

06.02.2018

Po mesiaci prišiel rad na trup. Staviam mojou oblúbenou metódou v „rebríku“.

Laco

Laco

More Posts - Website

Follow Me:
Google PlusYouTube