Krídlo bude trojdielne, každá časť bude mať jeden meter. Stredná časť bude bez vzopätia, bude mať hĺbku 170mm a výšku 16mm po celej dĺžke. Nádstavce budú so vzopatím 6 stupňov . Krajné rebro na vnútornej strane je pochopitelne zhodné s koreňovým rebrom a interpoluje k uchu ktoré má hĺbku 150mm a výšku 14mm. Výškovka bude plávajúca, čo dosť ulahčí zalietavanie (odpadá podkladanie) Výškovka ešte nieje vymyslená ale bude to boj o hmotnosť, smerovka detto.
Rozpätie: 3m
Dĺžka: 1,5m
Plocha:51 dm
Hmotnosť letová: 1100g
Plošné zaťaženie 21,5 g/dm2
Profil:E205 mod 9,5%Štíhlosť : 17,64
Začiatok stavby: 19.12.2013
Narezané stojinky z tvrdej balzy
lepenie stojiny 4mm balza na 4x1m uhlíkovú pásnicu
Uhlíkovú pásnicu treba riadne obrúsiť aby na ňu chytilo lepidlo
lepenie na vodováhe aby to bolo sakra rovné
hotové zadné časti profilov
rebrá najskôr opracujem nahrubo s hoblíkom až nieje moc brúsenia
Balzové pláty na polrebrá
Polrebrá
Casti profilu, mezdi ne pride nosník a predná časť sa potiahne až ponadnosník 1mm balzou aby vznikol D box. Všade už používam štandartnú balzu, nárast pevnosti bohato prekryje nárast hmotnosti
Krídlo je trojdielne o troch
metrových kusoch. Nosník strednej časti tvorí
balza 4mm a na ňu nalepené kúpené pásnice 1000x4x1mm. A na to som ešte prilepi do stredu nosníka s každej strany pásnice o rozmere 500x3x0,5mm
lepenie púzdra spojky, do vzopätia
trochen rovingu nech neroztrhne nosnik
Natahovanie rovingu do 8mm tenkostennej trubky, musí byť omotamá páskou, lebo by ju roztrhlo.
Viem mohol som si kupit hotovu ale toto som mal skladom.
odtokovečkutvorí uhlíkovápásnica, ktorá je preplátaná uhlíkovýmrovingom z oboch strán aby sa neulomila a zároveň aby sa spevnili tenké konce rebier
časť kde sa bude uchytávať krídlo som prelaminoval jednou vrstvou 80g tkaniny,
Toto mi ujo LV hádam odpustia, rozmiešal som si riedky epoxid a sa mi to roztieklo
príprava na winglets + koncové rebro je prelaminované 1x 80g tkaninov, normálne by som dal koncové rebro z preglejky ale bohužial nieje skladom
vyzerá to nad moje očakávania
nový funkčný tmel, ďakujem Vám pane bačo :-).
suboj so sklopkou…dnes uz asi prdim na to…
korýtko pre lipolku,
povôdne som ho chcel dnu zalepiť zahuštákom ale v hodine dvanástej som si uvedomil aká by to bola kravina tak je to na šrobovanie
pomedzi dve 2mm silné preglejky som zalaminoval roving a prilaminoval o stenu trupu
Nedali mi pokoja tie nešťastné spojky tak som si spočítal že ohybový moment v mieste spojky pri 8G je 9,6Nm čo znamená na páku o dĺžke 1m naložiť 0,96kg. čiže centroplán som upevnil aby sa nehýbal a na koniec krídla som postavil dve plechovky s pivom…voala krídlo to udrželo
Kedže 8g by mohlo stačiť pri citlivom knipli tak to nechám tak, dúfam len že pri záletu sa bude chovať disciplínvane aby som tam nevyrobil géčka nadmieru
Zálet a lietanie:
S vingletmi je model kľudnejší a hlavne lepšie viditelný na stredné vzdialenosti, keď sa krídlo schová do ´´žiletky´´
tak ušká stále pekne vidno u ukazujú polohu modelu. Či aj zvyšujú výkon neviem posúdiť, zatial ten model tak v ruke nemám..
https://www.elektromodely.sk/2013/12/plameniak/https://www.elektromodely.sk/wp-content/uploads/2013/12/plamenjak-640x340.jpghttps://www.elektromodely.sk/wp-content/uploads/2013/12/plamenjak-300x300.jpgstancoStavba - Vetrone (do r.1970) Krídlo bude trojdielne, každá časť bude mať jeden meter. Stredná časť bude bez vzopätia, bude mať hĺbku 170mm a výšku 16mm po celej dĺžke. Nádstavce budú so vzopatím 6 stupňov . Krajné rebro na vnútornej strane je pochopitelne zhodné s koreňovým rebrom a interpoluje k uchu ktoré...stancostancekjuraj@gmail.comAuthorB A Č A B Ú K
Toš ďakujem, po zálete sa trochu inak dívam na tie géčka u tohto modelu, vyrobiť tam nejaké preťaženie je takmer nemožné, na to ten model nemá dynamiku. Skúšal som ho rozbiehať na rýchlosť a potom pritiahnúť ale nič, bolo to ako keď chceš rozbehnúť halové 3dčko a urobiť obrat s využitím zotrvačnosti modelu
Lieta to sporiadanie žiadne excesy neboli, po doladení ťažiska (30g von) sa pekne rozkĺzal a aj napriek svojej hmotnosti kĺže pekne rýchlo.
Pri skuške minimálky to bolo ďalšie príjemne prekvapenie vie sa to fakt plaziť vzduchom až kým sa neprepadne…ani by som to prepadom nenazýval, klesne po krídle asi o 30-50cm a po pustení kniplov letí ďalej ako by nič.
Zátačky sú ale dosť divné, model sa v nich dosť presadá,neviem či mu chýba dinamika, alebo to zle kerujem…
Celkovo by som to prirovnal k letovemu prejavu F3K- ľahké a tupé na kormidlá (keroval som ale zatial iba jedno F3K) kým je bezvetrie tak si to krasne letí svoje ale predpokladám že stupáky to nebude moc dobre
centrovať, veď uvidíme keď nejaké budú.
Na záver- predpoklady boli viacmenej naplné a mne sa podarilo doplniť další chýbajúci članok vo výbave, teraz si zalietam aj keď to bude na svahu len´´dýchať ´´
No vyzerá to tak, že tie spojky nebudú najslabšou časťou, to krídlo bolo už ako luk pri tej záťaži a typujem, že viac by už neznieslo, mohol som to odfotiť…druhý krát to už ale robiť nebudem
Nedali mi pokoja tie nešťastné spojky tak som si spočítal že ohybový moment v mieste spojky pri 8G je 9,6Nm čo znamená na páku o dĺžke 1m naložiť 0,96kg. čiže centroplán som upevnil aby sa nehýbal a na koniec krídla som postavil dve plechovky s pivom…voala krídlo to udrželo
Kedže 8g by mohlo stačiť pri citlivom knipli tak to nechám tak, dúfam len že pri záletu sa bude chovať disciplínvane aby som tam nevyrobil géčka nadmieru
No ešte tam treba podorábať kopu prkotiniek ale ak sa nič významné neudeje tak budúci týždeň.
Hodne ma teraz serie že som tie spojky spravil tak krátke, neviem načo som pri topm myslel, veď mi do krídla zasahuje iba 2,5cm, dúfam že ten roving vydrží a neroztvorí ten nosník ako trenčianske párky v hrnci :-).
Bude to fakt len na katpolícke polietanie. Zase to vycibrí pilotné schopnosti lietať tak aby som nezatlieskal.
Etu premyslím lepšie, ta musí píliť ako f3bečko
2,5cm je hodne málo. Páka tam bude slušná. Mladícka nerozvážnosť. Ja mám v Reiherovi spojky zasunuté 9cm a nezdá sa mi to veľa.
Čo sa týka Ety a pílenia… radšej sa zdržím komentárov
No takých 5cm by mi dalo do kludného spánku. Možno ešte vymyslím niečo ako to prerobiť…super, že ma to napadne po poťiahnutí :-( Zaletím to ako to je s vedomím, že vyklesávať sa bude len pozvolna. Vtedy som sa utešoval, že je to pol metra od centroplanu a tam je ta sila už iba dvojtretinová. teraz som si už tak istý neni
Pre istotu na premierový let beriem aj kameru keby bol náhodou aj posledný
Toš ďakujem, po zálete sa trochu inak dívam na tie géčka u tohto modelu, vyrobiť tam nejaké preťaženie je takmer nemožné, na to ten model nemá dynamiku. Skúšal som ho rozbiehať na rýchlosť a potom pritiahnúť ale nič, bolo to ako keď chceš rozbehnúť halové 3dčko a urobiť obrat s využitím zotrvačnosti modelu
(keroval som ale zatial iba jedno F3K) kým je bezvetrie tak si to krasne letí svoje ale predpokladám že stupáky to nebude moc dobre
Lieta to sporiadanie žiadne excesy neboli, po doladení ťažiska (30g von) sa pekne rozkĺzal a aj napriek svojej hmotnosti kĺže pekne rýchlo.
Pri skuške minimálky to bolo ďalšie príjemne prekvapenie vie sa to fakt plaziť vzduchom až kým sa neprepadne…ani by som to prepadom nenazýval, klesne po krídle asi o 30-50cm a po pustení kniplov letí ďalej ako by nič.
Zátačky sú ale dosť divné, model sa v nich dosť presadá,neviem či mu chýba dinamika, alebo to zle kerujem…
Celkovo by som to prirovnal k letovemu prejavu F3K- ľahké a tupé na kormidlá
centrovať, veď uvidíme keď nejaké budú.
Na záver- predpoklady boli viacmenej naplné a mne sa podarilo doplniť další chýbajúci članok vo výbave, teraz si zalietam aj keď to bude na svahu len´´dýchať ´´
Toš gratulacija g záletu
No vyzerá to tak, že tie spojky nebudú najslabšou časťou, to krídlo bolo už ako luk pri tej záťaži a typujem, že viac by už neznieslo, mohol som to odfotiť…druhý krát to už ale robiť nebudem
Nedali mi pokoja tie nešťastné spojky tak som si spočítal že ohybový moment v mieste spojky pri 8G je 9,6Nm čo znamená na páku o dĺžke 1m naložiť 0,96kg. čiže centroplán som upevnil aby sa nehýbal a na koniec krídla som postavil dve plechovky s pivom…voala krídlo to udrželo
Kedže 8g by mohlo stačiť pri citlivom knipli tak to nechám tak, dúfam len že pri záletu sa bude chovať disciplínvane aby som tam nevyrobil géčka nadmieru
plus som hore doplnil parametre…
Na kresťanské lietanie by to mohlo vydať…
Kedy zalietavaš?

No ešte tam treba podorábať kopu prkotiniek ale ak sa nič významné neudeje tak budúci týždeň.
Hodne ma teraz serie že som tie spojky spravil tak krátke, neviem načo som pri topm myslel, veď mi do krídla zasahuje iba 2,5cm, dúfam že ten roving vydrží a neroztvorí ten nosník ako trenčianske párky v hrnci :-).
Bude to fakt len na katpolícke polietanie. Zase to vycibrí pilotné schopnosti lietať tak aby som nezatlieskal.
Etu premyslím lepšie, ta musí píliť ako f3bečko
2,5cm je hodne málo. Páka tam bude slušná. Mladícka nerozvážnosť. Ja mám v Reiherovi spojky zasunuté 9cm a nezdá sa mi to veľa.
Čo sa týka Ety a pílenia… radšej sa zdržím komentárov
No takých 5cm by mi dalo do kludného spánku. Možno ešte vymyslím niečo ako to prerobiť…super, že ma to napadne po poťiahnutí :-( Zaletím to ako to je s vedomím, že vyklesávať sa bude len pozvolna. Vtedy som sa utešoval, že je to pol metra od centroplanu a tam je ta sila už iba dvojtretinová. teraz som si už tak istý neni
Pre istotu na premierový let beriem aj kameru keby bol náhodou aj posledný