Cesta tam bola za slnečného jasu, ale v noci sa to malo celé zmeniť a už od Ľubľany začali pribúdať mraky. Tam sme to prešli za cca 6 hodín aj s jednou kafe pauzou.
V piatok nad ránom prišiel dážď a pršalo aj na prvom brífingu. Usporiadateľ zavelil k útoku na kopec Vremscica. Pršalo aj tam a tak sa čakalo a čakalo. Po prehliadke kopca som usúdil, že niektorí piloti u nás by tam model ani nevytiahli. Čerstvo zrezané borovice, všade pne, konáre, kamene a jeden malý plácek trávy na pristávanie. Ako bonus 3 borovice v dráhe letu. Nakoniec prekvapenie, tu ešte nikdy nikto nelietal… Dážď sa na 2x umúdril a odlietali sme 1 a pol kola. lietali sa časy 60-80s.
Predpoveď na sobotu bola slnko, prehánky. Ráno sme sa prebudili do slnečného dňa, ale všade v diaľke sa mračná kopili. Brífing na kopci Strmca o deviatej bol v hmle. Tá sa asi po hodine zdvihla a začalo sa lietať. Pár krát lietanie prerušila prehánka, ale lietalo sa až do pol siedmej. Dolietalo sa piatkové druhé kolo a pridali sme ešte ďalších 5. S Robom sme lietali približne rovnako, raz bol rýchlejší on, raz ja, raz to zmrvil on potom ja… Najviac ma mrzí posledné sobotňajšie kolo kde som dostal prvý krát výborný vzduch. Veľká výška, veľká náletová rýchlosť, závodenie a v tretej báze to prišlo… Miesto času blížiaceho sa tisícke to bolo „iba“ 821. Robo lietal stabilne v rámci možností, ale vždy sa našiel dajaký vykuk, ktorí to všetkým pokazil. To sme ešte nevedeli čo príde v nedeľu.
V sobotu večer „banket“ na modelárskom ihrisku. Grilované špeciality, šaláty, ochutnávka vín a všade prítomný alkohol (domáci). Ja som sa pre tento večer obetoval a robil som taxikára. Piloti postupne odchádzali a nakoniec odišiel aj prevádzkovateľ bufetu. Zostali iba najodolnejší, Slováci a Česi. Čo sa stalo v Slovinsku zostane v Slovinsku.
V nedeľu ráno brífing o 8:45 opäť na kopci Strmca. Vietor bol ale podstatne silnejší ako v piatok a postupne silnel z 5 na priemerných 12m/s s nárazmi cez 20m/s. Ja som mal smolu, že som letel tretí v kole za slabších podmienok a čas 44s bol proti tisícke 31,6 slabý. Vietor stále silnel a z letovky 3300g som sa dostal nakoniec na 4500g.
V týchto podmienkach sa naplno ukázal rozdiel medzi pilotmi ako bratia Stary, Rath, Ziegler, Fraundorfer a zbytkom sveta. To čo bolo pre nás riziko (nízko, blízko) to bola pre nich rutina a nepohli brvou. David Starý to potvrdil najrýchlejším časom 26,38 kedy zariadil škrtačky veľa pilotom. Aj môj najlepší čas 37,34 bol ohodnotený iba na 706b. Súťaž na takomto kopci a v takom vetre je zážitok, ktorý sa na tréningu nedá nacvičiť. Elita lietala na krv, ale isto, zbytok na náhodu… Silný vietor sťažil pristávanie, lebo čím viac fúkal tým väčšie „vákuum“ na pristávacom plácku bol. Model „zapichli, buchli“ aspoň raz všetci. Ja som to buchol na brucho v desiatom a jedenástom kole. To, čo spôsobila štvor kilová hmotnosť som si všimol minútu pred štartom posledného letu. Mal som odtrhnutý pomocný nosník a váhal som či odštartujem. Nakoniec som sa rozhodol, že poletím a letel som trochu opatrnejšie v napätí, či to krídlo vydrží. Nakoniec z toho bola aj tak škrtačka za 49s. Posledné kolo sa skončilo pre štrnástou a prišlo v&hlásenie výsledkov. Bobo skončil 12ty a  ja som sa dostal do limitu s ktorým som tam šiel, skončiť do 20 miesta.
Vyhral Philipp Stary pred Manuelom Rathom a Davidom Starym.
Na cestu domov sme vyrazili z kopca o 15:30. Pod kopcom sme sa zastavili na obed, ktorý trval hodinu a štvrť a ťažko sa nám nasadalo do auta. Pred Mariborom bola uzavretá diaľnica a kolónu sme zbadali 200m pred križovatkou a tak sme to strhli cez Maďarsko. U nás sme vykladali o desiatej večer a Bobo pokračoval ďalej na východ.
Bola to super skúsenosť a veľmi pjekná štace. Odporúčam všetkým.
Pohľad na súťaž spoza kopca od Richarda:
Fotky zo súťaže tu:

Nemodelárske tu:

Laco

More Posts - Website

Follow Me:
Google PlusYouTube

https://www.elektromodely.sk/wp-content/uploads/2022/04/IMG_20220424_150316-481x361.jpghttps://www.elektromodely.sk/wp-content/uploads/2022/04/IMG_20220424_150316-151x113.jpgLacoAkcie, súťažeF3FVo štvrtok sme sa s Robom vybrali na výlet do Slovinska. Predpoveď počasia nasvedčovala tomu, že budeme 3 dni piť a nelietať. Zámer nám nie celkom vyšiel. Cesta tam bola za slnečného jasu, ale v noci sa to malo celé zmeniť a už od Ľubľany začali pribúdať mraky. Tam sme...Svahové lietanie