Tento rok bola Podzimní Raná pre nás výnimočná. Akcie sme sa zúčastnili 4 kusy zo Slovenska, menovite ja, Jury, Náčelník a Mac. Náčelník viezol so sebou na zálet jeho dlhoročné dielo VT116 Orlík Experimental vo farbách miestneho Orlíka. Dokonca ho prišla pozrieť aj pani čo s ním na Ranej lieta. Pre mňa to bolo o trošku viac naháňania ako po minulé roky, lebo som tak trošku pomáhal pri finišovaní s Orlíkom a prípravami na prepravu 6m mazlíka. Pred samotnou cestou som sa ešte musel vybrať do Rajca naložiť tento krásny model a jeho autora. Z Rajca sme vyrazili o 15tej a s jednou prestávkou sme 480km cestu absolvovali za 5,5 hodiny. Mac s Jurym si hrkútali v jednom aute a ja s Náčelníkom v druhom.
Tento rok bola teplota ako sa na Jesennú Ranú patrí cez deň do 15°C v noci 3°C. O hmlu sme však boli ochudobnení a tak sa po oba dni lietalo prakticky od rána a v sobotu až do zotmenia. Zúčastnilo sa vyše 60 pilotov a ešte viac modelov. Opäť sa zúčastnil aj kamarát z Nemecka Thomas Ferchland. Boli tu k videniu kúsky menšie, väčšie i najväčšie, kvalita prevedenia od do… Všetci si to ale užili a vylietali sa do sýtosti. Počasie vyšlo na toto ročné obdobie na jedničku.
My sme v sobotu ráno najskôr vyšľapali na kopec, lebo Jury chcel zalietať svoj nový brus F3F Eldorado. To mu vzhľadom na zlé poveternostné podmienky nevyšlo. Hodiť do jamy keď vietor fúkal takmer po hrane sa to odvážil iba Mac, ktorý tu lietal prvý krát. Dal celkovo dva utrápené štarty so šťastnými pristátiami. Po chvíľke čakania na zázrak sme to zabalili a zišli dolu na letisko. Jurymu tam nakoniec Eldorádo vyvlekal za pomoci sucháču Mac. Zálet prebehol úspešne a Juri bude niekoľko dní prežívať eufóriu  :mrgreen:
Druhý zálet čakal na Náčelníkovho Orla. Jeho 6 metrová a 13,3kg ľahká „pýcha“ sa prvý krát vzniesla popoludní. Vlekár Luděk Demczak a zalietavač Mac previedli všetko tak ako sa na profíkov patrí. Zopakovali si to o pár chvíľ ešte raz, kedy sa po odpojení od vlečnej dostal k pilotovaniu aj sám autor. Jeho let z asi 450m výšky trval cca 22 minút. Nadšený letovými vlastnosťami krásne pristál a ešte pár hodín mal úsmev na tvári. Myslím, že zo svojim výtvorom môže byť spokojný lebo Orlík si na ploche hneď našiel veľa obdivovateľov. Laci gratulácia. Škoda že tam nebol Stano, ktorý tiež nemalým dielom prispel k stavbe. Večer sme oba zálety patrične „pokrstili“ v miestnom bufete a v neskorých nočných hodinách sa opäť vybrali do „vyhriatych “ brlohov. V nedeľu som dal ešte jeden let s Jánošíkom, Jury s Eldorádom a okolo dvanástej sme začali baliť. Po nekonečnej asi 8,5 hodinovej ceste spôsobenej návštevou reštaurácie v Hradci Králové a firmy Xtremfly sme sa silného vetra konečne doplazili do Rajca. Celú cestu bolo o čom rozprávať. Ja som domov dorazil pred polnocou.

Pre mňa to bola akcia vydarená a som rád, že som tam konečne okrem Juryho dokopal ďalších dvoch pilotov z meky modelárstva.




Laco

More Posts - Website

Follow Me:
Google PlusYouTube

https://www.elektromodely.sk/wp-content/uploads/2015/10/DSC_0854-640x361.jpghttps://www.elektromodely.sk/wp-content/uploads/2015/10/DSC_0854-200x113.jpgLaco2015 - VetroneTento rok bola Podzimní Raná pre nás výnimočná. Akcie sme sa zúčastnili 4 kusy zo Slovenska, menovite ja, Jury, Náčelník a Mac. Náčelník viezol so sebou na zálet jeho dlhoročné dielo VT116 Orlík Experimental vo farbách miestneho Orlíka. Dokonca ho prišla pozrieť aj pani čo s ním na Ranej...Svahové lietanie